S StemPunt | het online panel van Motivaction

Alle voedingsmiddelenproducenten moeten stoppen met kinderreclame voor ongezonde producten

13-2-2020

Voedingsmiddelenproducent Unilever stopt eind dit jaar met reclame voor ongezonde producten gericht op kinderen onder de 12 jaar. Unilever probeert op deze manier bij te dragen aan het terugdringen van overgewicht bij jonge kinderen. Overgewicht onder kinderen is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) namelijk het belangrijkste gezondheidsprobleem van de 21e eeuw. Ook zegt Unilever geen influencers en beroemdheden meer in te huren voor het aanprijzen van ongezonde producten. Unilever is al gestart met het terugbrengen van de hoeveelheid suiker en calorieën in ijsjes, zoals de Magnum en de Raket.

We horen graag jouw mening. Moeten alle voedingsmiddelenproducenten het voorbeeld van Unilever volgen en reclame voor ongezonde producten gericht op kinderen afschaffen?

X

Meld je aan met je StemPunt-account